Over Lijden En Geluk

“Nee, afgrijselijk”, roept de wijze bij het aanzicht van een oude dame.
“Afschuwelijk”, zegt hij als hij bekend wordt met het feit dat het lichaam geteisterd kan worden door lichamelijke achteruitgang. “Het leven is lijden en ik zal mijn en uw lijden verbannen als u mij volgt”, roept de wijze onwetend van de noodzaken van pijn.

“Geluk is het ultieme doel.
Komt met mij en neemt mee uw kinderen.
Ik breng u daar.
Geluk ligt aan onze horizon – ik leer u om ernstig te sterven zodat u over de horizon gelukkig en pijnloos kunt leven”.
Aldus sprak de engel, of was het de duivel in vermomming?

One thought on “Over Lijden En Geluk”

Leave a Reply

